Tillhör du de 44% som använder Google maps när du söker efter företag eller adresser? Nu kan du också hitta i svampskogen med hjälp av Scouternas senaste PR-trick. Det är Scouternas reklambyrå som gjort det geniala draget att koppla ihop Scouterna och Google, två organisationer som alltid är redo. 

Det är verkligen roligt att en organisation som är så analog och ofta betraktad som konservativ använder sig av den senaste tekniken i sin marknadsföring. På det här viset får Scouterna både ett riktigt bra verktyg att använda inom sin organisation och de når ut till alla som är intresserade av natur och söker efter bilder på Google maps och vi blir fler och fler.

För mig som ”Trusted photographer” för Google maps är det ett jätteroligt projekt som visar på ett väldigt bra sätt hur man kan tillgängliggöra även otillgängliga områden på Google maps. Och kanske kan företagare bli inspirerade och vilja tillgängliggöra sina företag, restauranger, osv på samma sätt som Scouterna tillgängliggör naturen.

Jag hoppas bara att företagen förstår att när man kontaktar en professionell fotograf får man mycket bättre bilder än vad Scouterna har publicerat och man får dessutom korrekta pilar på dina rundturer, inte som hos Scouterna där pilarna inte pekar på stigen utan rakt ut i skogen.

Google Street View

Google Street View firade i maj10 årsjubileum och redan 2009 kom Google Street View till Sverige. Ända sedan 2012 har HPED arbetat med att erbjuda professionella virtuella rundturer till företag som vill synas bättre på Google maps. Det är garanterat den bästa investeringen som ett företag kan göra marknadsföringsmässigt kontra kostanden, det som populärt kallas ROI.

Läs mer om samarbetet och Scouternas marknadsföring: https://www.resume.se/nyheter/artiklar/2017/11/06/scouterna-dokumenterar-skogen-at–google–garbergs-bakom-samarbetet/


Kommentera